Jako coach zawsze rozpoczynam pracę od rozmowy z klientami, aby poznać ich indywidualne potrzeby, a dzięki temu skuteczniej pomóc im osiągnąć wybrane cele oraz przyczynić się zarówno do ich własnego rozwoju jak i firm, dla których pracują. Aby zobaczyć jak działa coaching, kliknij tutaj.
W InterComm jako coach oferuję life i biznes coaching dla klientów indywidualnych oraz zespołów oraz coaching relacji. Z jakimi wyzwaniami przychodzą klienci biznesowi? Bardzo różnymi, ale na ogół chcą poprawić swoją wydajność, organizację czasu, relacje z szefem albo współpracownikami, opracować strategię, podjąć decyzję, co dalej zawodowo: czy zmienić stanowisko, czy też pracodawcę, a może zdobyć nowe umiejętności lub przygotować się do potencjalnego awansu lub nowego wyzwania zawodowego? A gdy już taką decyzję podejmą, co zrobi, by zmiana była skuteczna?
W life coachingu klienci indywidualni często szukają mojego wsparcia, aby zmienić nawyki (np. przestać palić, zacząć biegać, być lepiej zorganizowanym, znaleźć więcej wolnego czasu dla rodziny czy na hobby). Często chcą coś zmienić albo popracować nad swoimi ważnymi relacjami czy emocjami. Ale nie da się tutaj podać pełnej listy celów, ponieważ nawet gdy jest to taki sam cel, to do jego osiągnięcia prowadzi bardzo indywidualna, unikalna dla każdego klienta „ścieżka dojścia.”
I choć te ścieżki prowadzące do spełnienia i sukcesu są bardzo różne, klienci mogą się spodziewać, że proces coachingowy będzie się składał z następujących etapów:
Czego klienci mogą oczekiwać ode mnie jako coacha?
W coachingu zespołowym (w którym współpracuję z Manufakturą Osiągnięć) pracujemy nad poprawą efektywności całego zespołu i indywidualnych członków; nad komunikacją i współpracą w zespole; integracją członków zespołu i ich zgodą na zmianę zachowań prowadzących do osiągnięcia wybranego celu. Coaching zespołowy pozwala grupom poznać swoje mocne i słabe strony, zidentyfikować kluczowe wartości w zespole, modelować zachowania i motywować, aby funkcjonował maksymalnie dobrze.
Proszę o kontakt, aby umówić się na spotkanie i omówić potrzeby, możliwości i oczekiwania.
Jestem certyfikowanym coachem (ACC ICF), ekspertem komunikacji i trenerem biznesu specjalizującym się w rozwijaniu umiejętności interpersonalnych i menadżerskich. Jako coach akredytowany przez International Coach Federation pracuję wg. standardów zawodowych i etycznych ICF. Ukończyłam Studia Zawodowe Coachingu w Instytucie Komunikacji i Rozwoju Mukoid (ACTSH), akredytowane przez ICF oraz prestiżową szkołę team coachingu Team Coaching Lab w Warszawie (ICF-accredited Team Coaching Lab w Warszawie).
Dla korporacji pracuję głównie w języku angielskim, a z klientami indywidualnymi w języku polskim. Moje 11 letnie doświadczenia zawodowe z pracy w międzynarodowych instytucjach finansowych (w tym 8 lat jako menadżer komunikacji wewnętrznej w Europejskim Banku Rozbudowy i Rozwoju w Londynie) i w firmach PR oraz wykształcenie (mgr anglistyki z dyplomem MBA z West London University, wcześniej Thames Valley University - link do certyfikatu) pozwalają mi doskonale rozumieć wyzwania stawiane liderom i menadżerom zarządzającym zespołami i/lub procesami i wspierać ich w osiąganiu celów i swoim rozwoju.
Coaching to dla mnie pasja, która uzupełnia moje wcześniejsze doświadczenia i zdobyte umiejętności zawodowe i pozwala mi jeszcze lepiej wspierać klientów w ich pracy nad samorozwojem.
Moją specjalnością jest praca z motywacją (czyli często z jej brakiem, czyli prokrastynację), zmiany schematów myślenia w procesie zmian, międzykulturowość oraz wyzwalanie tego, co najlepsze w zespołach. W pracy team coachingowej pracuję z Agnieszką Polarczyk-Białek (ACC ICF) – wspaniałym człowiekiem, partnerką coachingową i supercoachem. Wspieramy się, inspirujemy i głęboko wierzymy w to, co robimy.
Wśród moich klientów są także obcokrajowcy (expaci), którzy przyjeżdżają do Polski do pracy oraz Polacy, którzy marzą o pracy za granicą i chcą się do tej zmiany dobrze przygotować.
Jako coach wspieram także pro bono zespoły i klientów indywidualnych pracujących w organizacjach pozarządowych i wspieranych przez Sektor 3 https://www.sektor3.wroclaw.pl/ (kliknij, aby zobaczyć referencje z mojego team coachingu), a także osoby niepełnosprawne, ich rodziny i opiekunów.
Jako matka dwojga dzieci (w tym nastoletniego syna z zespołem Aspergera), żona zapracowanego dziennikarza radiowego i kobieta, która kocha pracować i kocha robić, to co robi, marzy mi się czasem większa równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. Doskonale wiem, co to pośpiech, stres i poczucie, że nie wszystko zawsze udaje mi się ogarnąć i że nie wszystko się da. Ale głęboko wierzę, że przy odpowiednim wsparciu – między innymi coachingowym – bardzo dużo się da. Wystarczająco dużo, aby być spełnionym i szczęśliwym zawodowo i prywatnie.
Joanna Czarnecka: „Metody prowokatywne w coachingu”
Zbigniew Kieras: „Pożytki z archetypów - w poszukiwaniu najmocniejszych pytań”
Magdalena Giec: „Cztery tony głosu”
Agnieszka Grys: „O dobrych praktykach w coachingu grupowym i trudnych sytuacjach w pracy z grupą”(akredytowane przez ICF)
Jakub Rozbicki (Mukoid): „Team Coaching and Action Learning”
Joanna Zawada-Kubik: „Transformational Presence Coaching and Leadership approach” (akredytowane przez ICF)
Kliknij tutaj, aby zobaczyć wszystkie moje certyfikaty.Preambuła
Celem ICF jest utrzymywanie i promowanie najwyższych standardów w coachingu. Dlatego ICF oczekuje od wszystkich swoich akredytowanych członków (coachów, mentor-coachów, superwizorów coachingu, trenerów coachingu czy studentów) przestrzegania zasad etycznego postępowania: posiadania, rozwijania i skutecznego integrowania Kluczowych Kompetencji ICF w swojej pracy. W zgodzie z kluczowymi wartościami ICF i z definicją coachingu ICF, Kodeks etyczny ICF został stworzony, aby ustanowić właściwe zasady, zakresy odpowiedzialności i standardy postępowania obowiązujące wszystkich członków ICF i akredytowanych coachów ICF, którzy zobowiązują się przestrzegać zasad niniejszego Kodeksu Etycznego ICF:
Część pierwsza: Definicje
W celu doprecyzowania ról występujących w relacji coachingowej często konieczne jest wprowadzenie rozróżnienia pomiędzy klientem i sponsorem. W większości przypadków klient i sponsor to ta sama osoba i wtedy określana jest jako Klient. Jednak dla celów identyfikacji, ICF definiuje te role następująco:
W każdym przypadku kontrakt lub umowa na usługi coachingowe powinny jednoznacznie określać prawa, role i zakres odpowiedzialności zarówno klienta, jak i sponsora, w przypadku jeśli nie są tą samą osobą.
Część druga: Standardy Postępowania Etycznego ICF
Sekcja 1: Zasady profesjonalnego postępowania
Jako coach:
Sekcja 2: Konflikty interesów
Jako coach:
13. Będę się starać unikać konfliktu interesów lub potencjalnego konfliktu interesów i otwarcie ujawnię każdy taki konflikt. Zaproponuję wycofanie się, kiedy wystąpi taki konflikt interesów.
14. Określę role coachów wewnątrz organizacji, wyznaczę granicę i przeanalizuję z interesariuszami jakiekolwiek konflikty interesów, które mogą się pojawiać na styku mojej roli coacha i innych funkcji.
15. Ujawnię klientowi oraz jego sponsorowi informację o całym przewidywanym, pochodzącym od innych osób wynagrodzeniu, które mogę zapłacić albo otrzymać za skierowanie klienta.
16. Będę szanować relację coach/klient, niezależnie od formy wynagrodzenia.
Sekcja 3: Profesjonalne postępowanie wobec klientów
Jako coach:
17. Będę etycznie mówić klientowi, potencjalnemu klientowi czy sponsorom o potencjalnej wartości procesu coachingu lub o mnie jako o coachu.
18. Przed pierwszą Sesją lub w jej trakcie z wyczuciem i uważnością wyjaśnię i postaram się zapewnić, aby mój klient i sponsor zrozumieli charakter coachingu, granice poufności, uzgodnienia finansowe i inne warunki kontraktu lub umowy dotyczącej coachingu.
19. Będę mieć z klientami i sponsorami jasne umowy lub kontrakty przed rozpoczęciem relacji coachingowej i będę ich przestrzegać. Umowa będzie dotyczyła wszystkich ról, zakresów odpowiedzialności i praw wszystkich zaangażowanych stron.
20. Będę odpowiedzialny/-a za wyznaczanie jasnych, odpowiednich i wrażliwych na kulturę granic decydujących o potencjalnych interakcjach i kontakcie fizycznym czy innym pomiędzy mną a klientem lub sponsorem.
21. Nie będę mieć kontaktów seksualnych czy relacji miłosnych z jakimkolwiek bieżącym klientem, sponsorem ani ze studentami coachingu, mentorowanymi czy superwizowanymi. Ponadto, Zawiadomię o możliwości potencjalnej relacji intymnej pomiędzy stronami, w tym również wśród moich pracowników czy asystentów i podejmę odpowiednie działania mające na celu ujawnienie takiej sprawy lub zakończenie takiej relacji, aby tworzyć bezpieczne środowisko pracy.
22. Będę szanować prawo klienta do zakończenia procesu coachingu w jego dowolnym momencie z zastrzeżeniem zapisów umowy lub kontraktu. Będę czujny/-a na wskazówki świadczące o tym, że relacja coachingu przestaje przynosić mojemu klientowi korzyści.
23. Zachęcę klienta lub sponsora do wprowadzenia zmian, jeżeli uznam, że klient lub sponsor byliby lepiej obsługiwani przez innego coacha lub inne środki i zasugeruję klientowi korzystanie z usług innych specjalistów, kiedy będę to uważał za konieczne czy właściwe.
Sekcja 4: Poufność/Prywatność
Jako coach:
24. Będę ściśle przestrzegać poufności informacji pochodzących od mojego klienta i sponsora, chyba że prawo będzie wymagało ujawnienia tych informacji.
25. Będę posiadał jasno określone umową warunki, na jakich zasadach informacje o coachingu będą wymieniane pomiędzy coachem, klientem i sponsorem.
26. Kiedy występuję w roli coacha, mentora, superwizora czy trenera będę jasno uzgadniać z klientem, sponsorem, studentem, mentorowanym czy superwizowanymi w jakich okolicznościach poufność może nie być zachowana (np. Nielegalna działalność, nakaz sądowy czy wezwanie się do stawiennictwa pod groźbą kary; nieuniknione lub prawdopodobne ryzyko zagrożenia dla siebie czy innych; itp). I upewnię się, że zarówno klient, jak i sponsor, student, mentorowany czy superwizowany dobrowolnie i w pełni świadomie zgadzają się na piśmie na takie ograniczenia poufności. Tam, gdzie mam uzasadnione powody wierzyć, że zachodzą odpowiednie okoliczności, będę musiał/-a zgłosić sprawę odpowiednim władzom.
27. Będę wymagać, aby wszystkie osoby, które dla mnie pracują jako wsparcie dla klienta przestrzegały punktu 26, Sekcji 4 Kodeksu etycznego ICF o Zachowaniu Poufności/Prywatności oraz jakiejkolwiek stosownej sekcji Kodeksu etycznego.
Sekcja 5: Stały rozwój
Jako coach:
28. Zobowiązuję się do stałego rozwoju moich umiejętności zawodowych.
Część trzecia: Zobowiązania Etyczne ICF:
Jako Coach ICF, przyjmuję do wiadomości i zgadzam się uznawać moje etyczne i prawne zobowiązania w stosunku do moich klientów i sponsorów, kolegów i ogólnie do społeczeństwa. Zobowiązuję się przestrzegać Kodeksu Etycznego ICF i stosować jego standardy w stosunku do wszystkich dla których jestem coachem, nauczycielem, mentorem i superwizorem. Jeśli złamię niniejsze Zobowiązanie Etyczne lub którąkolwiek część Kodeksu Etycznego ICF, zgadzam się na to, iż ICF może według własnego uznania uznać mnie odpowiedzialnym za to zachowanie. Ponadto Zgadzam się, iż moja odpowiedzialność w stosunku do ICF za jakiekolwiek wykroczenia może obejmować sankcje, takie jak utratę mojego członkostwa w ICF lub mojej akredytacji ICF.